Zajímá vás, co to Montessori vlastně znamená?
Zjistěte více o celé metodice.
Oceňujeme doplňkové aktivity, které nejsou obvykle součástí výuky, např. Feuersteinova metoda. Dále přítomnost anglicky mluvícího učitele a zahraniční výjezdy.
Děti si povídají mezi sebou i s dospělými, hrají na piano, vybírají si práci...
Probíhá vyučování, během kterého stihneme spoustu věcí, které děti baví, také zvládneme téměř za každého počasí vyběhnout na zahradu nebo i dále do přírody. Výuka plynule přechází do provozu školní družiny. Učíme se ve třídě, na terase, na zahradě, na loukách i v lese.
V půl čtvrté děti odcházejí ze školy, škola se zamyká většinou až v 16 hodin, po skončení provozu školky.
Výjimečně končí kroužky později, v takovém případě je jejich součástí také večeře.
Předáváme znalosti tak, aby o nich děti dovedly přemýšlet a doopravdy je využít.
Písmena se děti často naučí už v naší mateřské škole. Díky aktivitám ve školce mají děti uvolněnou ruku a psaní většinou už jen dopilují, mají širokou slovní zásobu a jsou zvyklé tvořit příběhy, některé i první texty. Děti stále zdokonalují své schopnosti vyjádřit se písemně, zaujmout posluchače, vysvětlit svůj názor, zeptat se, ocenit výkon druhých, diskutovat, najít řešení… Hlasité i tiché čtení jsou přirozenou součástí třídy. Vedeme školáky k tomu, aby nad texty přemýšleli, hledali vlastní způsoby učení a dovedli informace začlenit do toho, co už vědí.
V Mozaice se děti už ve školce setkávají s anglicky mluvícími učiteli i rodilými mluvčími, a tak přirozeně získávají základy cizí řeči i správný přízvuk. Děti nejprve mluví a mluvit se nebojí. Později se setkávají s psanou formou jazyka. Začínají s angličtinou, už od prvního ročníku se mohou seznámit také se španělštinou. Začínáme s písničkami, hrami a povídáním, postupně přidáváme mluvnici, čtení a psaní. Při výuce angličtiny nám pomáhají počítačové programy pro školní i domácí samostatné procvičování.
Během programu ve školce děti pracují s Montessori materiálem, který jim pomáhá pochopit základní matematické zákonitosti. Ve škole je výuka systematičtější, i tam jim však názorné pomůcky pomáhají získat konkrétní představu o pokročilejších matematických operacích. Díky nim děti snadno pochopí zlomky, desetinná čísla, odmocniny i principy geometrie. To, co děti pochopí díky pomůckám, přenášejí postupně na papír a smyslové počítání opouštějí.
Děti pomocí příběhů, názorných pomůcek a plakátů, časových přímek, studia knih a vlastních projektů poznávají okolní svět, objevují odpovědi na otázky a samy otázky pokládají. Získávají vhled do základních přírodních zákonů, přírodovědy, zeměpisu, dějepisu, fyziky či chemie, také do společenských věd. Máme dost prostoru pro výtvarné činnosti, hudbu, hraní divadla, ruční práce a řemesla. Děti rozumějí tomu, že všechno se vším souvisí. Děti provádí experimenty a pokusy, pečují o rostliny a zvířata, rozvíjejí svou fantazii.
Společně se znalostmi předáváme také hodnoty. Každá rostlina, každý živočich má na světě svůj úkol, každý může být užitečný. Vyprávíme si příběhy o lidech v dávných dobách, kteří obohatili lidstvo svými objevy. Díky práci lidí před námi máme nyní znalosti a nástroje, které nám pomáhají, a učíme se, jak na tuto práci navázat vlastní pílí.
Hledali jsme pro děti takové místo, aby mohly vyrůstat v přírodě. Na zahradě, v lese, na loukách, u potoka. Bruslíme, lyžujeme, plaveme, jezdíme na kole, cvičíme gymnastiku a atletiku. Ve třídě mohou děti v rámci každodenní výuky cvičit jógu. Pro celkový rozvoj pohybových dovedností, porozumění a vnímání vlastního těla využíváme Bothmerovu gymnastiku. Zkrátka se dětem snažíme nabídnout co nejširší možnosti rozvoje pohybových dovedností. Podporujeme je, aby naplno využily to, v čem jsou šikovné. A nebály se zkoušet to, co ještě neznají.
Každému se daří v jiné oblasti. Umožňujeme dětem rozvíjet své silné stránky, které přispívají k jejich osobnímu štěstí a také ke spokojenosti ostatních a fungování třídy. Podporujeme děti také v překonávání slabostí, aby nebránily jejich spokojenému a úspěšnému životu. Snažíme se rozpoznat nadání dětí, umožňujeme jim studovat a rozvíjet se společně se spolužáky, kteří jsou na podobné úrovni (například se spolužáky z vyšších ročníků), děti mohou postupovat svým vlastním tempem. Další prohlubování talentu probíhá prostřednictvím projektů, exkurzí, volnočasových kroužků a letních táborů.
Vaříme v naší kuchyni, děti se aktivně zapojují do přípravy jídelníčku, podílejí se na přípravě a servírování jídla.
Více o jídelněJednorázový roční příspěvek na pomůcky je 4 400 Kč.
Obědy ani svačiny nejsou započítány v ceně školného.
Sourozenec či sourozenci, resp. děti žijící ve stejné domácnosti s nižším školným mají nárok na slevu 10 %.